stres szkolny

Według badań aż 65% młodych ludzi jest dotkniętych stresem. Większość nie tylko uczy się, ale musi też pracować w niepełnym wymiarze godzin, oprócz wykonywania wielu zadań, aby zarabiać na życie. Są również w stresie, ponieważ nie wiedzą, co ich czeka w przyszłości, gdy ukończą edukację. Dowiedz się, jak radzić sobie ze stresem w szkole i na studiach.

Studenci są zatem przytłoczeni, ponieważ nie wiedzą, jak poradzić sobie z tymi wszystkimi problemami. Będąc studentem, nie ma wolnej chwili na relaks bez konieczności martwienia się o coś. Zamiast tego każdy uczeń czuje, że musi osiągnąć pewne cele i opracować konkretne plany na przyszłość.

Nawet w czasie wakacji studenci muszą myśleć o stażu, aby uzupełnić swoje CV i pracować w niepełnym wymiarze godzin, aby uzyskać dodatkowe pieniądze na bezpośrednie wydatki. Może to doprowadzić do wypalenia, gdy czujemy się wyczerpani i nie jesteśmy w stanie spojrzeć na jasną stronę. Wydaje się, że jeśli uczeń czuje się przygnębiony, niemożliwe jest rozpoczęcie życia bez stresu. Istnieje jednak kilka porad i wskazówek, które pomogą każdemu uczniowi pokonać stres skutecznie i bez większego wysiłku.

Stres związany ze szkołą - jak sobie z nim poradzić?

Pierwszą rzeczą, o której powinien pamiętać każdy uczeń, jest zdrowa dieta. Jedzenie świeżej żywności i dużej ilości owoców ma ogromne znaczenie dla zachowania zdrowia psychicznego i fizycznego. Wskazane jest picie soków zawierających witaminę C, takich jak grejpfrut lub sok pomarańczowy, które uważane są za dobre dla naszego układu odpornościowego i dlatego mogą pomóc w radzeniu sobie ze stresem. Jeśli jesteś studentem i zawsze czujesz się zmęczony, powinieneś regularnie jeść zdrowe jedzenie z wartościowymi składnikami zamiast pizzy lub fast foodów. W szczególności śmieciowe jedzenie zwiększa poziom stresu i w żaden sposób nie pomaga sobie z tym poradzić. Spróbuj znaleźć zdrowsze opcje, a twój stan psychiczny i emocjonalny znacznie się poprawi.

Ćwicz regularnie

Kolejnym ważnym punktem jest wykonywanie ćwiczeń. Uprawianie sportu co najmniej dwa razy w tygodniu jest jednym z najlepszych sposobów na zmniejszenie poziomu stresu. Wyjaśnia to fakt, że trening pomaga naszemu ciału produkować większą ilość endorfin, co poprawia samopoczucie. Nawet codzienny spacer przez około 30 minut pomoże zmniejszyć poziom stresu, a ty będziesz mógł rozpocząć pracę z większą wydajnością i intensywnością. Nawet jeśli czujesz się przygnębiony i nie masz ochoty chodzić w tej chwili, powinieneś zmusić się do wyjścia na zewnątrz w jakieś naturalne otoczenie i zobaczysz, jakie korzyści to przyniesie. Możesz także dołączyć do klubu sportowego i regularnie uprawiać sport. Poprawi to twój nastrój i zmniejszy poziom stresu. Inną opcją jest uprawianie jogi. To najlepszy sposób na zrelaksowanie ciała i umysłu.

Odczuwasz stres w szkole? Medytuj!

Jeszcze jedną cenną rekomendacją jest rozpoczęcie nauki medytacji. Może to zabrzmieć zbyt prosto, ale jeśli po prostu siedzisz cicho z zamkniętymi oczami przez około 10 minut dziennie, pomoże ci się zrelaksować i zmniejszyć poziom stresu. Nawet jeśli nigdy wcześniej nie medytowałeś, warto spróbować. Ważne jest również, aby nauczyć się kilku technik oddychania, które wprowadzą twój umysł w bardziej zrelaksowany i pocieszający stan oraz dostarczą więcej tlenu do twojego mózgu, co ostatecznie pomoże ci pokonać stres.

Przerwy w nauce i leniwe weekendy

Wskazane jest również regularne robienie krótkich przerw. Pomoże Ci to wyłączyć i skierować umysł na coś innego niż praca. Możesz skorzystać z weekendów, aby odpocząć od nauki, aby zrobić coś zabawnego i przyjemnego. W końcu będziesz kontynuować naukę, czując się bardziej odświeżony niż kiedykolwiek.

Inną opcją jest zdobycie zwierzaka. Wielu uważa, że ​​spędzanie czasu ze zwierzętami ma wiele pozytywnych stron, szczególnie dla naszego zdrowia. Nawet jeśli poklepiesz swojego psa przez kilka minut, twoje ciało uwolni więcej hormonów, które sprawią, że poczujesz się bardziej zrelaksowany i szczęśliwy i zmniejszy poziom stresu. Od czasu do czasu bardzo dobrze będzie bawić się z psem lub kotem.

Wyśpij się!

Inną sposobem jest dobry sen. Sen jest znany jako najlepszy lek i wiele osób zauważa, że ​​nawet 30-minutowa drzemka może znacznie zwiększyć ich wydajność. Faktem jest, że studenci spędzają dużo czasu na portalach społecznościowych, odbierając wiadomości tekstowe, e-maile i rozmowy telefoniczne. Dobrze jest być towarzyskim, ale nadmierna ilość czasu spędzanego w mediach społecznościowych może pogorszyć sytuację i sprawić, że poczujesz się jeszcze bardziej zestresowany. Dlatego przed pójściem spać należy zawsze wyłączyć wszystkie elektroniczne gadżety, aby spać bez zakłóceń.

Jeszcze jedna wskazówka to ponowne rozważenie swoich nawyków. Jeśli jesteś palaczem i myślisz, że palenie pomaga się zrelaksować i pozbyć się stresu, powinieneś wiedzieć, że według wielu badań nie jest to prawdą. W rzeczywistości nikotyna hamuje serotoninę, która jest hormonem potrzebnym do walki ze stresem. Dlatego palacze praktycznie cały czas czują się zestresowani i jest to dobry powód, aby rzucić palenie.