Prowadzenie niewielkiego salonu kosmetycznego lub fryzjerskiego to dobry pomysł na biznes. Kobiety chętnie korzystają z usług kosmetyczek, by zrobić paznokcie, hennę lub inne zabiegi upiększające. Ze względu na sposób przeprowadzania zabiegów i rodzaj kontaktu z klientem w salonie należy zachować szczególną higienę. Bez niej nie uda się ograniczyć ryzyka rozprzestrzeniania wirusów i bakterii pomiędzy klientami. Jak ograniczyć rozprzestrzenianie drobnoustrojów chorobotwórczych w salonie kosmetycznym?
Regularna dezynfekcja powierzchni
W salonie kosmetycznym obowiązkowo powinno się dezynfekować wszystkie powierzchnie, z którymi mają kontakt klienci. Dotyczy to zarówno blatu w recepcji i stołu do wykonywania manicure, jak i łóżek kosmetycznych oraz pozostałych powierzchni. Do dezynfekcji powinno się używać specjalnych środków, w których znajduje się alkohol o mocy 70%. Środki do dezynfekcji powinno się stosować po opuszczeniu gabinetu przez każdego klienta. Wszystkie powierzchnie, z którymi miał kontakt, powinno się spryskać odpowiednim środkiem, zanim skorzysta z nim następna osoba.
Sterylizacja wielorazowych narzędzi
W gabinetach kosmetycznych wykorzystuje się wielorazowe narzędzia do wykonywania różnych zabiegów. Każde akcesorium, które ma kontakt z ciałem klienta, powinno być wysterylizowane po użyciu. W procesie sterylizacji usuwa się z narzędzi wszelkie bakterie. Dzięki temu minimalizuje się ryzyko ich przeniesienia na kolejnego klienta. Do sterylizacji używa się autoklawów i innych urządzeń, które za pomocą temperatury lub ciśnienia niszczą drobnoustroje chorobotwórcze.
Osłony z plexi
Zabezpieczenie wykonane z plexi można umieścić w recepcji salonu kosmetycznego, a także na stanowiskach manicure. Plexi na wymiar zatrzymuje wirusy wydalane z organizmu podczas kichania, kaszlu i oddychania. Dzięki temu klientki i kosmetyczka mają ograniczony kontakt, co chroni przed rozprzestrzenianiem się chorób zakaźnych. Lekka osłona nie zaburza estetyki wnętrza i umożliwia bezpieczne przyjmowanie zapisów na zabiegi, płatności za usługi itp. Ścianka wykonana z materiałów takich jak dibond jest przezroczysta, dlatego pozwala prowadzić swobodną rozmowę z klientem.
Ograniczenie czasu oczekiwania klientów w salonie
Gromadzenie się klientów oczekujących na zabieg w salonie zwiększa ryzyko, że salon stanie się miejscem zakażeń różnymi wirusami i bakteriami. Kosmetyczka powinna dbać o to, by umawiać kolejnych klientów w odpowiednich odstępach czasowych. Na zabieg nie powinien czekać więcej niż jeden klient. Jest to ważne zwłaszcza w sezonie infekcyjnym, gdy jedna zakatarzona osoba może zarazić kilka osób oczekujących w salonie oraz pracowników wykonujących zabiegi, co uniemożliwi realizację grafiku na kolejne dni.
Korzystanie z maseczek chirurgicznych
Maseczki chirurgiczne skutecznie chronią przed wirusami i bakteriami wydalanymi z organizmu podczas kichania, kaszlu i mówienia. Maseczka zatrzymuje drobnoustroje w czasie wykonywania zabiegów, ograniczając ryzyko, że kosmetyczka zarazi klientkę podczas pochylania się nad jej twarzą lub malowania paznokci.
Udostępnienie klientom środków do dezynfekcji dłoni
Dokładne mycie rąk oraz regularna dezynfekcja zapobiegają roznoszeniu bakterii, wirusów i grzybów pomiędzy klientami oraz między klientami a pracownikami gabinetu kosmetycznego. Klienci powinni mieć dostęp do darmowego środka do dezynfekcji, dzięki któremu mogą zwalczyć wszystkie drobnoustroje bytujące na ich dłoniach. Środek może mieć zarówno formę płynu, jak i sprayu lub jednorazowych chusteczek dezynfekujących.
Materiał partnera