Właściciel każdej witryny, któremu zależy na dotarciu do jak największej liczby odbiorców, powinien zadbać o odpowiednie pozycjonowanie swojej strony internetowej. Nie każdy posiada umiejętności lub zaplecze specjalistów, aby zadbać o to samodzielnie. Czym jest pozycjonowanie stron internetowych i dlaczego jest takie istotne?

Kilka słów o pozycjonowaniu stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych to proces. Jak informuje znany freelancer SEO, Mateusz Kozłowski, pozycjonowanie polega na zwiększeniu widoczności danej strony podczas wyszukiwania konkretnych fraz w wyszukiwarce. Wydawałoby się, że wystarczy tylko kilka kliknięć i gotowe. Otóż nie! Specjalista SEO jest niczym lekarz, który bada największe bolączki swojego pacjenta – strony internetowej. Jest niczym detektyw, który odkrywa, dlaczego pojawia się spadek ruchu na stronie. Musi posiadać zacięcie pisarskie (lub świetnego copywritera), aby dostarczać najlepszej jakości treści, a także niczym wnikliwy audytor jakościowy sprawdzać, co można ulepszyć, a które elementy podrasować – oczywiście pod kątem pozycjonowania organicznego.

Jak to wygląda od strony użytkownika? Wpisuje on interesującą go frazę w okienko wyszukiwarki, a ta przedstawia mu witryny pasujące do jego zapytania. Każda z tych stron musi spełnić określone wymogi, aby móc pojawić się w wynikach. To oznacza, że najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania będą zajmowały te strony, które zostały zoptymalizowane pod roboty indeksujące Google.

Działania podejmowane w ramach pozycjonowania stron

Na proces pozycjonowania stron internetowych składa się wiele działań. Możemy do nich zaliczyć audyt SEO, analizę konkurencji, dobór słów kluczowych, optymalizację witryny, tworzenie contentu oraz pozycjonowanie grafik. Elementy, które składają się na pozycjonowanie stron internetowych można mnożyć. Kluczowy jest audyt, który wykaże wszelkie niedociągnięcia naszej strony, jednocześnie wskazując to, co zostało wdrożone poprawnie, a co można jeszcze ulepszyć. Zazwyczaj jest to pierwsze działanie, którego podejmują się specjaliści SEO, aby sprawdzić, jakie kolejne kroki należy podjąć, aby uzyskać najlepsze efekty.

Korzyści wynikające z pozycjonowania stron

Nie od dziś wiadomo, że pozycjonowanie stron internetowych przynosi wiele bezpośrednich korzyści. Poza lepszą widocznością w Internecie, zwiększa się rozpoznawalność firmy i jej marki na rynku. Co za tym idzie, wzrasta ilość odwiedzin na stronie, a to przyczynia się do zwiększenia popytu na produkty lub usługi oferowane przez daną firmę. Dzięki temu konkurencja zostaje daleko w tyle, a firma może budować swój wizerunek w Internecie.