kampanie ppc

W Polsce coraz więcej kobiet decyduje się na prowadzenie firmy. Jednak aby zaistnieć w Internecie, należy zainwestować w odpowiedni marketing. Jednym z popularniejszych rozwiązań jest reklama w Google dostępna w kilku wersjach. Szczególne korzyści przynosi kampania PPC. Przeczytaj poniższy poradnik i przekonaj się, że to się opłaca!

Reklama Google Ads

W naszym kraju wiele osób szukających towarów i usług w sieci korzysta w tym celu z wyszukiwarki Google. Ten międzynarodowy koncern oferuje przedsiębiorcom skuteczne narzędzia marketingowe, które przynoszą wymierne efekty. Google Ads to system reklamowy umożliwiający wyświetlanie linków sponsorowanych zarówno w wynikach wyszukiwań, jak i na stronach www, które z nim współpracują. Klienci zainteresowani promocją w sieci mają do dyspozycji kilka opcji. Jedną z nich jest kampania PPC, która ułatwia dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów, co może zwiększyć zyski ze sprzedaży. 

Co to jest kampania PPC?

Wbrew pozorom marketing internetowy nie musi się wiązać z ogromnym wydatkiem! Mało tego, reklama w Google Ads umożliwia kontrolę ponoszonych kosztów i oferuje model płatności za efekty. Kampania PPC (pay per click) rozliczana jest dopiero w momencie, kiedy internauta kliknie link sponsorowany lub baner wykupiony przez klienta. Taki model jest bardzo korzystny. Każda odsłona strony firmowej to bowiem duża szansa na dokonanie zakupu towaru lub usługi, co przekłada się bezpośrednio na zyski marki. 

Opisywany tutaj system reklamowy jest bardzo rozbudowany, dlatego można łatwo dobrać narzędzia do swoich indywidualnych potrzeb. Do dyspozycji są m.in.:

  • linki sponsorowane – wyświetlane przed wynikami organicznymi i po nich,
  • reklamy w social mediach (Facebook, Instagram itp.),
  • banery display – w postaci grafik na stronach partnerów,
  • wideo – krótkie filmy reklamowe na YouTube.

Reklama w Google w modelu PPC – ile kosztuje?

Zaletą systemu Google Ads jest jego elastyczność. Dotyczy to nie tylko dużej dostępności rodzajów reklamy, ale także jej kosztów. Kampania pay per click jest oparta o system aukcyjny. Na starcie klient wyznacza swoją maksymalną cenę za jeden klik, po czym bierze udział w licytacji kosztu kliknięcia z innymi markami z tej samej branży, które także wykupiły ten produkt. Z tego powodu ostateczna suma, jaką trzeba przeznaczyć na inwestycję, jest uzależniona od konkurencyjności branży. Natomiast na efekt kampanii ma wpływ także m.in. jakość strony www i popularność wykorzystanych na niej słów kluczowych. Z tego powodu profesjonaliści zalecają dodatkowo inwestycję w pozycjonowanie serwisu firmy, aby zwiększył on swoją widoczność w wynikach wyszukiwania.  

Zainwestuj w kampanię PPC w Google Ads!

Profesjonalna reklama w Google, zwłaszcza połączona z pozycjonowaniem strony, to dobry sposób na promocję marki w przestrzeni internetowej! Wybór modelu płatności opartego na liczbie kliknięć pozwala natomiast ograniczyć koszty. Aby dodatkowo zwiększyć skuteczność takiej formy marketingu, warto zgłosić się do profesjonalistów z agencji SEO, które prowadzą kampanie PPC.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pay_per_click