W okresie świątecznym wiele firm staje przed wyzwaniem wyboru idealnego prezentu dla swoich partnerów biznesowych. To normalne, że pomysły nie przychodzą od razu, ale planowanie z wyprzedzeniem jest tu podstawą. Przede wszystkim dlatego, że budżet musisz zaplanować dużo wcześniej! Pamiętaj, że takie prezenty dla klientów na święta to nie tylko wyraz wdzięczności za współpracę, ale przy okazji subtelny sposób na umocnienie relacji i (co nie mniej ważne) wyróżnienie się na tle konkurencji. Jakie prezenty dla klientów wybierzesz w tym roku?

Co cechuje dobry prezent dla klienta lub partnera biznesowego?

W świecie B2B profesjonalizm idzie w parze z budowaniem więzi, a odpowiedni prezent może mieć długofalowy i bardzo realny wpływ na postrzeganie Twojej firmy. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań są świąteczne czekoladki – eleganckie, uniwersalne i zawsze dobrze przyjmowane.

Zacznijmy od tego, czym się kierować przy wyborze. 

Sprawdź!  Damskie Birkenstock czarne – uniwersalny dodatek do każdej garderoby

Naszym zdaniem takie upominki przede wszystkim powinny mieć elegancki i wyważony charakter – wyrażający szacunek, ale nie ostentacyjny, i przede wszystkim nie noszący znamion oczekiwania. Chodzi o to, by prezent był praktyczny lub przyjemny i nie wiązał się bezpośrednio z Waszą współpracą — w okresie świątecznym myśl o zobowiązaniach biznesowych nie jest najlepszym pomysłem! Skoro więc chcemy wybrać coś, z czego obdarowany będzie mógł realnie skorzystać, to świąteczne czekoladki nasuwają się same. Są na tyle uniwersalne, że wpisują się w gusta większości osób, a jednocześnie pozwalają na personalizację, która nadaje im indywidualny charakter.

Pamiętaj, że ważnym aspektem jest również jakość prezentu – w świecie biznesu niskiej jakości upominki mogą zaszkodzić wizerunkowi firmy, a to byłoby absolutnie kontrproduktywne. Dlatego warto postawić na produkty premium, takie jak ręcznie robione czekoladki z najwyższej jakości składników, na przykład czekolady belgijskiej. Wysokiej jakości produkty wprost przekażą subtelny komunikat o dbałości o szczegóły i klasę Twojej firmy.

Wpływ prezentów na relacje biznesowe

Powiedzmy sobie też szczerze: prezent świąteczny to doskonała okazja, aby wzmocnić relacje biznesowe. Jest to forma podziękowania za dotychczasową współpracę, a jednocześnie okazanie troski i uwagi wobec klienta czy partnera. Odpowiednio dobrany upominek może stworzyć przestrzeń do bardziej osobistych rozmów, co z kolei prowadzi do zacieśnienia więzi. Dlatego nie idź tutaj na łatwiznę, wręcz przeciwnie — zastanów się uważnie (i poważnie), czy to czekolada z Twoim logo będzie trafnym upominkiem, czy może Czekoladowy Telegram z nazwą brandu, albo coś zupełnie innego?

Sprawdź!  Piżama damska bawełniana — przyjaciółka każdej mamy

Uwaga: nie każdy klient chce (i może) otrzymać prezent!

Warto pamiętać, że wręczanie prezentów w świecie biznesu nie zawsze jest prostą sprawą. Wiele firm, szczególnie dużych korporacji, ma określone regulacje dotyczące przyjmowania upominków. Zanim zdecydujesz się na wysłanie prezentu, upewnij się, że firma partnera biznesowego pozwala na tego typu gesty. Dobrą praktyką jest skontaktowanie się z przedstawicielem firmy lub sprawdzenie polityki dotyczącej upominków. Czasem w grę tu będzie wchodziła określona kwota, innym razem istotne okaże się, co jest przedmiotem prezentu. Na szczęście czekoladki (szczególnie te bez alkoholu) rzadko są na liście upominków zakazanych.

Jak wyróżnić się na tle konkurencji?

Prezenty dla klientów na święta powinny być przede wszystkim spersonalizowane — oryginalność w tej kwestii może okazać się Twoim atutem. Jak to zrobić? Czekoladki Chocolissimo oferują możliwość spersonalizowania opakowań, a często i samych pralin czy tafli czekolady. Możesz na produkcie umieścić logo firmy, imię partnera lub specjalną wiadomość na świątecznym pudełku.

Sprawdź!  Olejki do Twarzy: Tajemnice Naturalnej Pielęgnacji Skóry

Pamiętaj, że wizerunkowo każda taka decyzja ma znaczenie, a dobrze dopasowany upominek może pomóc Ci wyróżnić się i wzmocnić relacje z klientami B2B!